čtvrtek 19. června 2014

Opět ve Francii..

Krásný večer,

dneska vám píši z Francie a protože jsem si našla chviličku času na blog, tak se s vámi podělím o pár fotek, důležitých odkazů, informací a zážitků z mého týdne v Paříži a západu Francie. Poprvé jsem vyzkoušela autobus od StudentAgency a i když cesta byla opravdu dlouhá, tak mi to nepřišlo zas tak hrozné. Většinou všude létám letadlem, ale jelikož byly letenky dost drahé, protože jsem se o cestě rozhodovala ze dne na den, tak jsem zvolila autobus a nelituji toho. Do autobusu si můžete vzít jedno malé příruční zavazadlo a velký kufr či tašku, rozměry a veškeré další info najdete na stránkách www.studentagency.cz.

Já jsem se nejdříve musela dopravit do Prahy vlakem, který patří též StudentAgency, takže bylo všechno krásně propojené. Vlak odjížděl ve 21:14, ale měl zpoždění. Samozřejmě na nás autobusy čekaly. Z hlavního vlakového nádraží v Praze jsem jen přeběhla na Wilsonovu ulici, kde na nás čekal žlutý autobus, který nás dopravil na autobusové nádraží Florenc, odkud se jelo přímo do Paříže. Musím říct, že stewardi ve vlaku i autobusech byli opravdu ochotní a milí. Ve vlaku i v autobuse vám zdarma nabídnou pití dle nabídky, v autobuse mají i spoustu časopisů na čtení a každé sedadlo má svojí mini televizku, takže můžete poslouchat rádio, koukat se na televizi, mají tam nahrané i nějaké filmy nebo můžete hrát hry a dokonce se připojit na internet na území ČR. TV byla fakt super, protože jsem se koukla na jeden bezvadný francouzský film a usla jsem velmi rychle, potom jsem se vzbudila až ráno kolem páté. Nebylo to nejpohodlnější spaní, to musím přiznat. Hrozně mě bolela kostrč a nevěděla jsem, jak si sednou. Dobré je, že v autobuse mají i záchod i občerstvení, takže to bylo velmi pohodlné.




V Paříži jsme byli kolem jedné hodiny odpolední, přesně podle uvedeného harmonogramu. Vystoupili jsme hned u metra a byli jsme nedaleko vlakového nádraží - Paříž Východ. V autobuse jsem se seznámila s jednou milou dívkou z Vyššího Brodu, která cestovala do Bordeaux poprvé, jako au-pair. Spolu jsme se tedy vydaly na nádraží, kde jsme si chtěly koupit lístek na metro, ale bohužel jsme narazily na nějakýho ,,blba", který nám ty lístky prodal hodně draze a my jsme mu naletěly, protože jsme obě spěchaly a neměly jsme čas na zdlouhavé kupování lístků. Kamarádka mi pak řekla, o kolik nás ten týpek obral! fakt mě to naštvalo, takže pozor na to. Lístek si vždycky kupujte na informacích nebo z automatu, ale bez pomoci jiné osoby.


Já jsem si vytiskla mapu Pařížského metra, takže jsem věděla kudy kam. Linek tam mají opravdu dost, ale zvládla jsem to bez problémů. Odpoledne jsem už byla v centru, kde jsem se procházela a kochala se krásnou Paříží. Dokonce jsem narazila na pohledného číšníka, který mi hned romanticky vyznal lásku (:D samozřejmě, že jsem na to neskočila :D). V podvečer jsem se konečně viděla s mojí kamarádkou Audrey s kterou jsme pak strávily krásný večer v jejím Pařížském bytečku. Pokud by Vás zajímalo, proč jsou francouzsky tak hubené, tak je fígl v tom, že ony jedí opravdu zdravě. K večeři jsme měly ředkvičkový salát s rukolou, olivovým olejem a další zeleninou.

Druhý den ráno jsem se vydala na vlakové nádraží Montparnasse, odkud jsem měla v plánu dorazit vlakem do města La Roche Sur Yon, ale...co mě nepotkalo..STÁVKA! typické! takže jsem jela jen do Nantes a zařídila jsem si odvoz až k pobřeží. Vlak TGV je opravdu rychlý, ale ty ceny. Za lístek jsem zaplatila více, než za jízdenku z Čech do Paříže. Lístek si můžete objednat na této stránce http://en.voyages-sncf.com/en/.

Dneska jsem si už užívala pobřeží, sluníčka a zdejší kultury. Oceán je ledovej a vlezla jsem tam jediná, ale stálo to za to! Taky jsem hrozně ráda, že už se dokážu poměrně dobře dorozumět francouzsky už po necelém roce učení se tohoto jazyku doma, jako samouk. Můžete si být jistí, že fránina není vůbec jednoduchá, takže si myslím, že je to fakticky velký úspěch. Mohu Vám doporučit učebnici pro samouky od www.leda.cz., která je alespoň pro mě výborná. Začala jsem s ní minulý rok v květnu, momentálně jsem v šestnácté lekci. Ve Francii jsem pak žila chviličku od září do listopadu, ale mluvila jsem z 99% anglicky. Teď se snažím hodně komunikovat francouzsky, snad to půjde ;)

www.leda.cz 


Pokud se chystáte do Francie, tak se určitě předem dobře informujte jak to tady chodí, protože můžete být mnohokrát nemile překvapení. Počasí si můžete očekovat na této stránce: http://www.meteofrance.com/accueil.

A já už se těším na zítřek, protože mě čeká nakupování, balení a hurá do Česka skvělým campingovým autem s kytičkama.

PS: v Paříži jsem potkala krásnou Petru Němcovou! opravdu moc jí to slušelo .

Mějte krásný víkend!

Vaše BP :*

10 komentářů:

  1. mám tu samou učebnici :) učila jsem se z ní 2 roky ve škole :)

    Zvu tě ke mě na giveaway o super náhrdelník, která probíhá na mém blogu :YOKO NGUYEN BLOG

    OdpovědětVymazat
  2. V Paríží som už bola a a úplne som sa do toho mesta zamilovala, je tam krásne :)
    www.karinvirag.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  3. V Paříži jsem byla před lety, také autobusem a měla jsem hodně podobné zážitky, hlavně s rozbolavělou kostrčí....člověk už potom ani neví jak si má sednout :D
    haha a se stávkou se nám stalo něco podobného, Francouzi neustále stávkují...měli jsme to i v učebnicích francouzštiny, v každém druhém cvičení byla nějaká věta s ''grève'' :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hhh...jo jo, tady pořád stávkují, ale kamarádka mi říkala, že tenhle rok je to lepší. No, neřekla bych ;D.

      Vymazat
  4. ja som bola v Parizi pred par rokmi ale bohuzial tiez autobusom a to bola cista tragedia..dnes by som uz volila inak hlavne pri cene leteniek..ale vtedy som bola mladsia a proste autobus to bola istotka :) ale to bola veru dlha cesta :(

    Pozyvam na velku letnu Sally Hansen giveaway, tu: http://www.biancaprincipessa.blogspot.sk/2014/06/letne-rozdavanie.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo, letadlem je to pohodlnější! pro mě to nebyla zase taková tragédie ;)

      Vymazat
  5. Paráda, takový výlet bych si taky dala líbit :)) Supr jsou ty praktické informace, může se někdy hodit! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář ! Thank you for your comments!