středa 30. července 2014

Opět ve Francii pokračování ..

Krásný středeční večer,

dnešní článek bude zase z jiného soudku, protože jsou prázdniny a momentálně se všichni chystají do zahraničí na dovolenou či nějaký výlet, tak jsem se rozhodla pro sepsání článku o mém cestování po Francii, jelikož právě tam cestuji velmi často. Podělím se s vámi o rady a tipy, jak vše zvládnout bez problémů a zbytečných potížích na cestách. Snad se vám můj článek bude líbit a určitě mi dejte vědět, jestli do Francie také často cestujete a jak se vám tato krásná země líbí. Mimochodem, tento článek je pokračování článku Opět ve Francii I., který můžete najít ZDE.


www.4rail.net
V sobotu ráno jsem nasedla na vlak TGV a se svým zavazadlem jsem cestovala ze západního pobřeží Francie až do Paříže. Cesta vlakem trvala asi 3 hodinky a byla velmi pohodlná. Jediné co mě štvalo bylo to, že jsem na lístku neměla žádné určené místo sedadla, takže jsem se musela asi 3x přemisťovat, protože normálně má každý na lístku své rezervované místo, nechápu proč jsem ho tam neměla tentokrát i já tak, jako předtím. Lístek na vlak si můžete rezervovat na stránce http://www.voyages-sncf.com/ a také si můžete stáhnout aplikaci ,,sncf" do vašeho telefonu, což je velmi pohodlné a rychlé. Na nádraží si pak můžete lístek vytisknout a zaplatit přímo v automatu a nebo lístek zaplatíte přes internet a vytisknete si ho doma. Pokud si budete lístek tisknout z automatu, tak ho pak nezapomeňte vložit do takové žluté krabičky viz fotka, kam se na levou stranu lístku natiskne datum a čas, který vám pak ve vlaku zkontroluje revizor. 

Zdroj: www.seat61.fr
Do Paříže jsem dorazila kolem 11 hodiny ranní a měla jsem čas až do 16:30hod a tak jsem se rozhodla, že se projdu pěšky až k zastávce metra Château Landon. Cesta by ani nebyla tak hrozná, kdybych sebou netáhla těžký kufr a kabelku, která byla zatížená učebnicemi francouzštiny a jídlem. Na mapě můžete vidět, že jsem ušla opravdu kus a trvalo mi to asi 3 hodiny i se zastávkami v McDonaldu kvůli wifi, zmrzlině a toaletě. Procházku jsem si ale náramně užila, viděla jsem pár památek jako Notredame, Eiffelovku, krásnou Seinu, úžasné francouzské uličky a kavárničky a spoustu turistů. Když jsem procházela Boulevard de Strasbourg, tak jsem měla trošku strach, protože to byla ulice plná afro-amerických lidí a já skoro jediná evropanka s kufrem, vyletněná a vyděšená. No, nikdo se na mě nedíval zle, prošla jsem bez problémů a sledovala jsem, jak jiný život mají oni. Přišlo mi, že jsou si více blízcí, než ostatní. Na ulici si spolu povídají velké skupinky lidí, od starších žen s turbany na hlavách a zvláštně zdobenými šaty, až po malé děti či mladé lidi, kteří neustále poslouchají nějakou hudbu a baví se. V autobuse jsem pak shodou okolností viděla film o černošském baseballistovi, který hrál jako první černoch baseball v Americe a byl vystaven tvrdému rasizmu. Film se mi moc líbil a jsem moc ráda, že jsem ho viděla. 



Zpět k mé cestě. Když jsem úspěšně dorazila na místo, tak jsem před sebou měla ještě další 2,5 hodiny čekání na autobus Student Agency. Už se mi nikam nechtělo, hlavně s tím kufrem a tak jsem si sedla na lavičku a prohlížela si lidi, kochala se krásou Paříže a přemýšlela, zda by se mi líbil život v takovém městě. 
Dospěla jsem k závěru, že asi jen na chviličku a pak bych zase hledala klidné místo se známými lidmi někde na vesnici nebo menším městečku. Paříž je opravdu krásná, ale spousta lidí říká, že je to opravdu divočina. Studentský život mé kamarádky ,,A" je báječný. Bydlí v malém bytečku uprostřed Paříže, chodí na prestižní univerzitu a přivydělává si v jedné firmě nemalé peníze. Vede typicky studentský život se spoustou aktivit a o prázdninách stážuje. 

Dle maps.cz je to 1h7minut cesty a 5,3km. Já jsem to šla zhruba 3 hoďky, ale zastavovala jsem na focení, mekáč a wifi, takže to zase nebyla tak dlouhá cesta.
Kolem 16:00 hodiny stál žlutý autobus StudentAgency před autobusovou zastávkou Château Landon a já spolu s pár dalšími lidmi jsme mohli do autobusu nastoupit. Čekalo se až do 16:30 hod a pak autobus vyrazil směr Česká republika. Cesta byla dlouhá, unavující, ale dalo se to přežít. Podívala jsem se na 2 filmy a pak jsem usnula. Fajn bylo, že řidiči často zastavovali na toaletu a taky jsme si mohli koupit nějaké občerstvení. Ráno kolem třetí hodiny jsme už byli v Česku a kolem šesté v Praze. Já jsem pak ještě hodinku čekala na vlak RegioJet, který jsem měla spolu s jízdenkou rezervovaný a za hodinku jsem byla doma. Trošku mě pak pobolívalo v krku, ale ještě ten den jsem stihla hrát tenis a hotová jsem pak večer lehla do postele. Výlet to byl sice náročný, ale jsem ráda, že jsem ho absolvovala a že jsem zase o něco chytřejší a plná zážitků a nových zkušeností.

Zdroj. www.zelpage.cz
Co Vy a Francie? vlaky TGV a autobusy Student Agency? 

4 komentáře:

  1. great post sweety!
    happy day!

    <3
    http://www.getcarriedaway.net/

    OdpovědětVymazat
  2. Super článek :) Já jsem zatím ve Francii nebyla, jen jsem jí projížděla do Španělska, ale v plánu do budoucna ji určitě mám ;) Ne jen Paříž, ráda bych ji trochu projela..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! ano, nejen Paříž, protože ostatní místa stojí taky zato!

      Vymazat

Děkuji za každý komentář ! Thank you for your comments!