sobota 28. února 2015

Travel to Spain - Cesta do Španělska

Upršený, ale přesto krásný den ze Španělska!!!

dnes nemám školu a tudíž jsem se konečně dostala k sepsání článku týkajícího se mé cesty do Španělska. Někteří z vás mi psali na email, abych vám pověděla jak jsem sem dostala a co všechno takové cestování obnáší a proto bych vám ráda touto cestou zprostředkovala co nejvíce informací, které by vás mohly zajímat. Chci vás ještě upozornit, že mě můžete sledovat na INSTAGRAMU a FACEBOOKU, kde sdílím více fotek a random zpráv téměř každý den.



Proč jsem se rozhodla vycestovat zrovna do Španělska a jak mě to vůbec napadlo?

O Španělsku jsem začala přemýšlet někdy minulý rok v záři. Nejjednodušší cesta jak se tam dostat, mít nějakou práci a čas na studium španělštiny pro mě bylo opět zvolení si programu au-pair. Tentokrát jsem si ale rodinku hledala sama přes https://www.aupair-world.net/.  Ve výběru jsem dle mého názoru měla velké štěstí, protože jsem hned narazila na lidi, kteří mi byli sympatičtí již při prvním hovoru na skypu, ale samozřejmě jsem se ještě koukla na jiné rodiny. Místo jsem zvolila velmi rychle, protože jsem chtěla být co nejblíže k Francii, kam často a ráda jezdím. Bylo to tedy buď Bilbao nebo Barcelona. Obě dvě místa jsou moc krásná, ale ta lepší rodina, kde tedy jsem, žije kousek od Bilbaa a asi 10 minut od oceánu, což je pro mě naprosto perfektní vzhledem k tomu, že tady plánuji surfovat a slavný spot Mundaka je doslova za rohem. Od rodiny jsem čekala, že mě budou brát jako člena rodiny, že budou počítat s tím, že chci mít čas na studium španělštiny a že trávím hodně času na pláži, což naprosto respektují a jsem tu zatím velmi spokojená. S rodinou jsme se domluvili, že mohu přijet na začátku února a ve výběru přesného data příletu jsem měla volnost, tudíž jsem se snažila vyhledat tu nejlevnější letenku.

Kolik mě stála letenka a jak probíhala cesta?

Do Bilbaa jsem letěla přes Bruselské aerolinky a letenky jsem vyhledávala přes www.letuska.cz. Porovnávala jsem ceny od různých společností a jelikož jsem letenku neobjednávala s velkým předstihem, tak byla cena trošku vyšší ( 3.600 CZK). Mohla jsem si vzít jedno velké zavazadlo a příruční. Nějaké lety jsem našla i přes www.volotea.com, jenž měli spoje Praha - Barcelona - Bilbao, ale musíte si k ceně připočítat ještě zavazadlo. Z Prahy jsem letěla do Bruselu, kde jsem čekala 7 hodin na další let do Bilbaa. To čekání bylo poměrně nudné, ale protože jsem tam ještě nikdy nebyla, tak jsem si to docela užila. Prohlížela jsem si belgické pralinky, různé obchody s kosmetikou atd. Celkově o tomto tématu budu psát ještě další podrobnější článek, takže pokud vás to zajímá, tak se na něj můžete těšit.



Jak se mi tady líbí a co je tu pro mě nové?

Tohle místo je naprosto super. Jsem tu teprve 2 týdny a úplně jsem si to tady zamilovala i přesto, že tady neustále vydatně prší. Důležitější ale je, že lidé jsou tu otevření, upovídaní, hodně se smějí, pořád jsou na ulicích, v kavárnách a náměstích a užívají si každé chvilky s přáteli, příbuznými a dětmi. I ve všední dny jsme s dětmi a přáteli na ulicích až do pozdního večera.

A co španělština? 

Na střední škole jsem se 4 roky učila španělsky, ale bohužel jsem nikdy aktivně nemluvila, takže jsem rychle skoro všechno zapomněla. Momentálně mám problém s fráninou, kterou do tohoto jazyku pořád míchám. Jinak zde chodím do školy každý den ráno, kromě úterý a víkendů a lekce platí z části město a žáci hradí pouhých 10€ za celý semestr, což je naprosto neuvěřitelné! Kámen úrazu je ale v tom, že zde velmi často mluvím anglicky s tou mojí rodinou, protože to byl jeden s jejich požadavků a oni navíc mluví jazykem, který se nazývá ,,vasco", což mi mimochodem zní jako čínština a tak nemám moc šancí španělštinu naposlouchat  a mluvit. Naštěstí tu mají služku, která mluví ,,castellano", takže komunikuji často s ní a doufám, že si snad najdu i kamarády mezi místními. Suma sumárum to nevidím zase tak bledě a věřím, že za dva měsíce se už i budu schopná zapojit do komplikovanějších konverzací, než je téma ,,počasí".

A nakonce pár slov o financích.

Před odletem jsem si zařizovala cestovní pojištění až do konce mého pobytu, což mě stálo něco kolem 5.000 Kč, záleží tedy na tom, jaké pojištění uzavřete. Zaplatila jsem letenku a jízdenky na vlak a pokud nejste nároční, tak tady vaše výdaje skončí, protože jídlo a ubytování poskytuje rodina. Já jsem si tedy ještě koupila pár potřebných věcí, které se mi nevešly do zavazadla, jako jsou teplejší boty, svetr a nějaké krémy na obličej, jenž vám ukáži v nějakém dalším postu. Plat au-pairek je ve Španělsku velmi nízký, takže si tady moc peněz nevyděláte, ale já jsem sem přijela za zkušenostmi, tudíž mi tohle velmi nevadí a navíc tady toho ani moc nedělám, takže ten plat je dle mého názoru adekvátní. Pro zajímavost si tu za týden au-pair vydělá od 50€ - 80€ ( 1400 - 2240 Kč = 20 hodin /týden)

Pokud by Vás napadly ještě nějaké další otázky, tak se mě neváhejte zeptat.

Krásný den!!!



6 komentářů:

  1. To musí být zajímavé. Důležité je a přeji ti to aby tvá rodina byla po celou dobu ok..

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkně jsem si početla :) To je super, že jsi tam spokojená
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
  3. Musela jsi mít docela odvahu letět tak daleko sama do neznámého prostředí. Ale věřím, že si to tam užíváš. A je fajn, že jsi natrefila na dobrou rodinu.
    http://www.vmemzivote.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem takhle jednou byla v Anglii, takže jsem se ani moc nebála, ale samozřejmě jsem si všechno zajistila před odjezdem ;).

      Vymazat

Děkuji za každý komentář ! Thank you for your comments!