sobota 18. dubna 2015

BARCELONA

BARCELONA

krásné, barevné, obrovské a plné života v mých očích zůstává turisty velmi oblíbené město na severovýchodě Španělska - Barcelona. Toto místo patří mezi velmi oblíbené turistické oblasti hlavně kvůli svým krásným plážím a bohatým památkám, které se nachází v centru města. Spousta lidí míří právě sem, aby se podívali na Gaudího práci a také kvůli známému fotbalovému klubu. Mě osobně Barcelona velmi překvapila a jsem ráda, že jsem ji mohla navštívit a doufám, že se tam brzy zase podívám. Snad se vám můj článek plný informací a fotek bude líbit a dejte mi určitě vědět, jestli jste v Barceloně už někdy byli a co na ni říkáte.

Ubytování a doprava 

Bohužel hned na začátku pobytu mi byl před Hotel Tryp Barcelona Aeropuerto , který se nachází asi 1km od letiště, odcizen batoh z našeho auta, takže jsem přišla o dost důležité věci, peníze a hlavně veškeré dokumenty, což mi velmi zkomplikovalo pobyt tady ve Španělsku. Nicméně jsem si zařídila provizorní pas na konzulátu v Bilbau, který mě stál 15€ a k jeho vystavení jsem potřebovala 2 x fotografie, policejní zprávu a informace týkající se mé osoby. Pas mi byl vystaven na 5 měsíců a použít ho mohu jen na jednu cestu. Jinak hotel se nám ale moc líbil, pokoje jsou moc útulné a čisté. Snídaně jsou bufetového stylu s velkým výběrem všeho možného.


  • Pokud sháníte ubytování nebo informace ohledně nějakého místa, tak si určitě stáhněte aplikaci TripAdvisor nebo se přihlašte na jejich webové stránce www.tripadvisor.cz


Do centra jsme se dopravovali taxikem, což nás stálo asi 25€, ale záleží kam až se chcete dostat. Pokud se nebojíte řídit ve velkých městech, tak si můžete půjčit nějaké malé auto a do centra se dopravit sami a tam pak můžete využívat metro nebo autobusy. My jsme většinou všechno prošli pěšky nebo jsme využívali City Tour Bus.

Doprava v centru 

Autobus Barcelona City Tour (www.barcelonacitytour.com), který stojí  27€ / osoba na 1 den, 38€ za 2 dny , 2 různé směry (červená linka a zelená) , můžete cestovat celý den, vystupovat a znovu nastupovat. Dají vám lístky, které vždycky při nástupu do autobusu musíte ukázat průvodčímu a dostanete sluchátka, mapu a různé letáčky. V autobuse je i wifi zdarma. Nás zajímala zelená linka, která vás vezme na pláž, projedete hlavním centrem a dostanete se až ke slavné Sagradě Familii a samozřejmě potom zpět nebo na zastávky na které se potřebujete dostat.

Jídlo

Ve Španělsku si na jídle pochutnáte opravdu dobře. V každém baru mají tzv. pinchos nebo tapaz, což jsou takové jednohubky. Bagetky nebo chleba s pomazánkami, salámy, olivy a dalšími pochutinami. Také tu uvidíte obrovské kusy masa zavěšené nad bary z kterých ukrajují šunku. Za menu většinou dáte 15€ až 20 €, což zahrnuje první chod předkrm, druhý hlavní chod a dezert. Vyzkoušet byste určitě měli známou Paellu, což je ochucená rýže s mořskými plody. Hojně tu jedí tresky (bacalao), takže je tu dělají na různé způsoby. Ve Španělsku si musíte určitě objednat čerstvě vymačkaný pomerančový džus (zumo de naranja), protože tak šťavnaté pomeranče, jako mají tady, snad nikde v Evropě nenajdete. Cena je cca 3€. Typická je tu také polévka z cizrny (garbanzos), která je opravdu výborná a dost sytá. O dezertech snad ani mluvit nemusím.


Místa, která musíte vidět

Placa De Catalunya - pokud rádi nakupujete oblečení a kosmetiku, tak určitě miřte směrem k tomuto náměstí, protože se v blízkosti nachází spoustu obchodních center, butiku a restaurací. Z tohoto náměstí se pak lehce dostanete na všechna zajímavá místa. Hlavní ulice je Rambles, takže když se ji rozhodnete projít, tak určitě nebudete litovat a navíc po cestě můžete zabrousit do bočních uliček, kde se nachází další památky. Nicméně, když půjdete touto třídou, tak narazíte hlavně na spoustu stánků s oblečením, suvenýry, kytkami, semínky na sázení a určitě uvidíte spoustu lidí oblečených v maskách.



Mercado de la Boquería - z hlavní třídy Rambles se dostanete ne tento trh, který byl za mě největším zážitkem z celého pobytu v Barceloně, protože tolik koření, ovoce a zeleniny na jednom místě jsem viděla jen v televizi. Všechno božsky vonělo, jahody jsem cítila už za rohem a navíc tak obrovské. Nejvíce mě zaujaly čerstvé datle, které jsem takto ochutnala poprvé v životě a naprosto jsem se do nich zamilovala a s těmi sušenými nemají vůbec nic společného. Můžete si je tu koupit buď samotné nebo plněné ořechy, hořkou čokoládou nebo i šunkou. Taky se mi moc líbily všechny ty čerstvé džusy, sušené papričky, olivy a velký výběr ořechu. Ryby, mořské plody a maso mě moc nezajímaly, protože si tady tyhle věci nekupuji ani nepřipravuji, tak jsem na ně moc nekoukala, ale vyfocené je pro vás mám.


Přístav Maremagnum - na konci třídy Rambles uvidíte dřevěný most, kterým se dostanete na přístav. Tam pak najdete spoustu restaurací, stánků a můžete se kochat krásným výhledem na moře. Celou dobu se pak můžete procházet po pobřeží, až se dostanete na hlavní pláže Platja de Sant Miquel a Platja de la Barceloneta. Docela jsem byla překvapená, že už během Velikonoc byly pláže totálně zaplněné lidmi a to mi věřte, že byla pěkná zima a foukal chladný vítr. Dokonce jsme viděli pár lidí ve vodě.


La Sagrada Familia - asi nejznámější a nejnavštěvovanější chrám v Barceloně a svojí architekturou opravdu originální. Opět Gaudího práce, takže pokud se vám jeho tvorba líbí, tak tohle místo je pro vás to pravé. Mě osobně okouzlila a strašně moc se mi líbí, bohužel jsem se ale nedostali dovnitř, takže snad někdy příště. Pro zajímavost, zjistila jsem, že katedrála se bude stavit až do roku 2026, protože její stavba nebyla nikdy dokončena, avšak veškeré navržené plány se prý dodržují.


Placa Espanya - tohle náměstí mě naprosto okouzlilo hlavně stavbami, které tu jsou. Vypadají opravdu honosně a moc hezky se na ně dívá. Na tomhle místě můžete vidět Las Arenas, Fira de Barcelona, Palacio Nacional.




Kdyby vás zajímal můj outfit, tak šaty mám z nové jarní kolekce ze Stradivariusu, klobouk z obchodního centra El Corte Inglés, kabelku z Desigualu, bundu z Tally Weijl a páskové lodičky z F&F.

A co jsem si v Barceloně koupila? když nepočítám nugát, datle, pohledy a malé drobnosti, tak bych mohla zmínit nákup v Lush, kde jsme si koupili medová mýdla a můj nejoblíbenější balzám na vlasy R&B, který voní naprosto skvěle, ale na druhou stranu je poměrně dost drahý. Druhou věcí je kabelka z Desigualu, která je náhradou za můj ukradený batoh. Celkově se mi oblečení i doplňky z tohoto obchodu moc líbí, ale nemůžu říct, že by to byl úplně můj styl. Z trhů jsem si odvezla spoustu náušnic a jeden barevný pásek.



Po hodinách psání jsem u konce a doufám, že se vám článek bude líbit a určitě mi dejte vědět, jestli jste v Barceloně někdy byli a jak se vám líbila a co jste si třeba domů přivezli vy.


19 komentářů:

  1. Tak Barcelonu bych taky ráda viděla, i když já bych nejradši navštívila všechny místa :D S tím batohem je mi to líto, věřím že to musí být opravdu sakramentsky nepříjemné. Jinak super článek, pokud se do Barcelony přece jen někdy vypravím tak se k tvým tipům určitě vrátím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Anet! já bych se taky ráda podívala úplně všude, každopádně Barcelonu ti určitě doporučuji navštívit.

      Vymazat
  2. I've been in Barcelona once, and it's a really nice city, I want to go again soon, but yes, unfortunately it's a place where you have to take care of your things! I recomend you to visit on summer a lot of smaller villages near Barcelona!

    Lucia Gallego Blog
    Lucia Gallego Blog Facebook

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Yes, I didn´t realize that I had to be careful so much about my things but anyway it was a nice trip! Thank you for a lovely comment!

      Vymazat
  3. nice post :) have a nice week! :)

    http://www.itsmetijana.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  4. zboznuju tyhle clanky :) a ten outfit je super!

    OdpovědětVymazat
  5. Great post, I love Barcelona it's such a great city full of life!

    xx Z&G

    www.temple-of-beauty.com

    OdpovědětVymazat
  6. great post as always :)

    http://www.itsmetijana.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  7. Barcelonou jsem jenom projížděla takže jsem tam nebyla bohužel, snad někdy ano. Udělala sis pěkný výlet v Barceloně je určitě co k vidění.. Celkově Španělsko mi přijde pro dovolenou ideální. Já konrétně jezdím přes léto k Valencii a přes zimu jsem v Madridu.. Miluji Španělsko a hlavně jejich jídla. Akorát mě trochu štve v supermarketu když polovina sladkého sortimentu tvoří buchty Magdalena na 100 způsobů..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, jídlo je tu super!! V Madridu jsem ještě nebyla, ale chystám se tam :).

      Vymazat
  8. Jinak co se týká kádeží taky mám zkušenot z minulého roku kdy jsem nechala na pláži batoh s pár věcmi jako bylo pití.. Jenže jsem uvnitř měla i foťák. Přišla skupinka cikánů a foták byl fuč, vím stopro že to byli oni. Po příchodu domu koukám do batohu a foták nikde. Nebyl to příliš drahý foták ale štve mě to protože byl úplně nový na který jsem si šetřila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej, tak to muselo být taky moc nepříjemný. Tady v Bilbau nebo i v Barceloně si člověk musí na věci dávat velký pozor. Všude se tu vykrádají auta a ztrácejí věci. Je to škoda, ale je to tak bohužel.

      Vymazat
  9. Užasnééé http://epic-food-time.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  10. júúj,. tebe to tak pristane!:) všimla som si, že spomínaš Bilbao, pred pár rokmi tam bola mama a keď mi ukázala toho kvetinového psíka pri múzea chcela som sa tam ísť pozrieť, tak snáď sa niekedy pošťastí:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!!!! jo jo, ten je tam pořád :) je moc hezký

      Vymazat

Děkuji za každý komentář ! Thank you for your comments!