pátek 4. září 2015

Portugal - Portugalsko - Photodiary

Krásný páteční večer!

dnes se spolu podíváme do Portugalska a to konkrétně do krásného města ,,Porto", které jsem vyhodnotila jako nejkrásnější město z celého našeho tripu! aneb je tu další pokračování mého cestování kytičkovanou dodávkou po Španělsku a Portugalsku. V předchozím článku zde jste mohli vidět článek ze Severu Španělska, kde se mi moc líbilo a tak pokud jste ho ještě neviděli, tak se na něj jistě podívejte. Dnes vám asi nejvíce řeknou fotky, které s vámi sdílím, protože informace o památkách si můžete v dnešní době jednoduše vygooglit, ale i tak se zmíním o různých speciálních místech, kam byste se měli určitě podívat, jídle a dalších tipech. Ať se vám tedy můj foto-článek líbí a přeji vám hezký start do nového školního roku, ačkoliv mě ten můj první akademický rok začíná až na konci září, ale dnes jsem se vrátila ze seznamovacího kurzu, který byl opravdu supr a hlavně jsem se seznámila s úžasnými lidičkami, takže se na to ,,studium" už moc těším, ale teď se raději vypravme na západ Evropy.

Porto je naprosto překrásné pobřežní město, které leží na severu Portugalska. Toto město vás uchvátí svými památkami a zachovalou historickou architekturou domů, které nejsou zrekonstruované a tak můžete vidět spoustu originálních fasád a staveb. Přišlo mi, jako kdybych se vrátila o několik desítek let zpátky v čase, naprostý zážitek. Jen teda ta vymlácená okna byla trošku ošklivá, občas jsme zahlédli i zchátralé a opuštěné domy. Má to své kouzlo, ale na druhou stranu je to taky škoda.

První fotka je focená na hranici Španělska a Portugalska. Bylo to vtipné, protože jsme celý den leželi na nějaké neznámé pláži a vůbec jsme netušili, že naproti té pláži je už Portugalsko. To jsme tedy zjistili, když jsme viděli trajekt, který transportoval auta s lidmi na druhý břeh oceánu a tak jsme si řekli, že to přeci nebudeme objíždět a že si tedy lístek koupíme také. No a u kasy na mě najednou paní začala mluvit portugalsky a já jsem jí vzápětí řekla ,,Hablo espanol muy bien pero no entiendo nada, puede hablar inglés por favor? " V překladu: Španělsky mluvím velmi dobře, ale vám nerozumím vůbec nic, můžete na mne prosím mluvit anglicky? ..ahhah..no nerozuměla jsem a to všichni říkají, jak je portugalština podobná španělštině. Po čase jsem zjistila, že jsem některým lidem opravdu dost slovíček rozuměla, ale ten přízvuk mi zní polsky a celkově se mi tenhle jazyk moc nelíbí (sorry).

Crossing the border, Spain to Portugal!
Tady jsme byli ubytovaní a hotel byl naprosto luxusní. Nejvíce mi ale chutnala večeře. Zeleninové lasagne a čokoládový fondant se zmrlinkou. Mňam!!!


Outfit - Top and Shorts - Primark, Shoes - Mercal Calzados (Spain)






Nejkrásnější nádraží, které jsem kdy viděla! The most beautiful railway station that I have seen so far!













 Jestli se někdy vydáte do Porta, tak nezapomeňte ochutnat světoznámé Portské, které patří údajně mezi nejlepší vína světa. My jsme k našemu tour autobusu měli vstup zdarma a tak jsme si ve francouzštině vyposlechli historii a výrobu tohoto vína. Nakonec nám pustili film a dali nám k degustaci dva typy vín a to růžové a červené. Mně osobně nechutnalo ani jedno..ahhah, protože já jsem naprostý ,,hater" vín, ale prý je dobré k němu přikusovat sýr nebo hořkou čokoládu, takže třeba v této kombinaci by mi chutnalo.


Nakonec jsme si dali citronádu a užívali si teplého počasí. Mimochodem tam bylo poměrně vedro, ale foukal studený vítr, což je takto po celém tom pobřeží Portugalska, na jihu je samozřejmě tepleji, ale studený vítr tam fouká taky.


Skoro všude jsme chodili pěšky, ale abychom viděli všechny památky, tak jsme si zaplatili Tour bus, díky němuž se vlastně dozvíte spoustu informací o většině památek, které tam jsou. Z autobusu se může vystupovat na zastávkách a znovu nastupovat celý den. Wifi je tam zdarma a můžete se posadit i nahoru, kde budete mít hezký výhled, jen pozor na vítr!


Porto si získalo mé srdce! Pokud se tam někdy vydáte, tak toho jisto jistě nebudete litovat. Doufám, že se Vám můj dnešní cestovatelský článek líbil a pokud budete mít nějaké dotazy, tak se mě určitě nebojte zeptat. Ráda si přečtu Vaše komentáře :).

Krásný páteční večer! Love you!!!



26 komentářů:

  1. Hi there!
    Nice post und lovely fotos! :)
    By the way I just spotet your blog and I´m totally in love! Nice work!
    I just started blogging and I would really appreciate if you´d have a look and tell me what you think. Thanks! ♥
    Best wishes,
    Meli from http://welcome-to-melislife.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hey Meli! thank you so much! I am gonna leave you some comments on your blog for sure! thank you! kisses

      Vymazat
  2. Nádherný post a ještě nádhernější fotky ^-^ Cappuccino Lover

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné místo. Můj děda který hodně cestuje tak říkal že Portugalsko se mu z celé Evropy kde byl líbilo nejvíce a že už toho nacestoval.. Jen si užívej. Neni dobré sedět doma a koukat na věci jen v televizi..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím!!! je to naprosto krásná země! S tím užíváním souhlasím, ale teď mě čeká VŠ, tak to bude zase trošičku změna :)

      Vymazat
  4. Jéé, krásne fotky ! :) V Portugalsku som ešte nebola, ale vyzerá to tam krásne :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné fotky, do Portugalska teď chodí poměrně dost lidí a stává se celkem oblíbené, také bych se tam někdy ráda podívala :) The Colorful Blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to je pravda! jezdí tam hodně turistů a nedivím se :)

      Vymazat
  6. Jeee, tam muselo být krásně! :)
    Pěkné fotky. ^^

    everythingononepaper.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  7. Miluju cestovatelské články! V Portu mám kamarádku z Erasmu, tak doufám, že se tam za ní brzy podívám, ze všech stran slyším, že to je krásné město :)

    Zapoj se do soutěže o poukaz na 1000 Kč na www.kabea.cz!

    OdpovědětVymazat
  8. Krásný fotky :) Do Portugalska bych se hned jela kouknout :)
    One blondie life

    OdpovědětVymazat
  9. Hezké fotky, hlavně Vám vyšlo super počasí :)

    OdpovědětVymazat
  10. Lovely pictures, looks like you had an amazing time!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář ! Thank you for your comments!