středa 10. února 2016

1.tip - how do I learn foreign languages - 1. Tip - jak se učím cizí jazyky

1. Russian - Rusky - tenhle jazyk je našemu českému asi nejblíže a učit se nám bude zřejmě jednoduše. Já mám kořeny z máminy strany právě v jedné z rusky mluvících zemí a proto jim rozumím celkem bez problémů, ačkoliv azbuku jsem se naučila teprve před dvěma lety a mluvit moc neumím. Nicméně bych s Vámi chtěla sdílet jeden z mých tipů, jak se jazyky efektivně učit aneb co pomáhá zlepšovat výsledky právě mně. Je to velmi dostupná věc a tím je ,,YouTube". Když mám čas, tak si vyhledám v jakémkoli jazyce, který si chci zrovna procvičit nějakou pohádku, písničku se slovy, videa o vaření zkrátka ta témata, která vás osobně oslovují a baví. Pokud tedy jazyk aspoň trošku ovládáte, tak si touto metodou nejen procvičíte poslech a porozumění textu, ale také si rozšíříte slovní zásobu. Vybrala jsem vám třeba pohádku o Mrazíkovi, protože stoprocentně znáte českou verzi a proto si lehce domyslíte, co tam v té ruštině ,,žvatlají", takže už kvůli tomu, by vaše zlepšení mohlo efektivně vzrůst. 



2. Spanish - Španělština - ta je z těchto západních jazyků asi nejjednodušší. Já se jí učila chvilku na střední a pak jsem vycestovala na 5 měsíců do Španělska a už jsem klábosila plynule. Každopádně zlepšit si ji můžete písničkami, které mají jednoduché texty a můžete si zkusit i s videem zpívat, abyste si zkusili tu výslovnost a tak nějak si to ten mozek zafixoval. Tento song je starší, ale mně se moc líbí, protože jej hrál na kytaru můj domácí a myslím si, že má celkem pěkný text. Posuďte sami. 


3. English - Angličtina - tu se učím už od základní školy a nikdy mi nešla, než jsem se rozhodla v 18-ti letech na rok odcestovat do Anglie. Pak už to šlo lehce a teď je to skoro jako můj mateřský jazyk. Sice taky dělám spoustu chyb, ale bez problémů se domluvím, nejraději sleduji filmy právě v angličtině. Doporučit bych Vám mohla některé songy od Imagine Dragons, protože mají pěkné texty a já osobně si s nimi rozšiřuji svoji slovní zásobičku. 



4. French - Francouzština - tento jazyk mám opravdu vydřený, protože když jsem se svým ex-přítelem odstěhovala do Francie, tak jsem neuměla ani kváknout, takže jsem každý den ležela v knížkách a učila se ji. I na tento jazyk jsou účinné písničky a videa na Youtube a hlavně kvůli výslovnosti, která je z těchto pěti jazyků asi nejtěžší. Song, který s vámi sdílím je z filmu ,,La famille Bellier", který vám osobně moc doporučuji zhlédnout. 


5. Portuguese - Portugalština - tu jsem se začala učit až letos, tak uvidíme jak mi půjde. Nicméně se ji učím právě s písničkami a tato je moje nejoblíbenější. Je to zvláštní jazyk, občas mi připomíná polštinu tou šišlavou výslovností, ale podobná je samozřejmě nejvíce španělštině. Pusťte si klip a uvidíte sami. 


A co Vy? kolik umíte cizích jazyků? je pro Vás jednoduché mluvit třeba anglicky? 

Pokud se Vám líbí tento článek a chtěli byste, abych do budoucna zveřejňovala nějaké podobné, tak mi v komentářích určitě dejte vědět. 

10 komentářů:

  1. Jee, ty máš procestováno. :) Mrazíka v ruštině jsem si taky pouštěla a strašně mě to chytlo. :D Jinak třeba na mou angličtinu si myslím, že mělo hodně vliv sledování anglicky mluvících youtuberů. Francouzštinu jsem už vzdala... :D
    Zvu tebe a tvé čtenářky k sobě na giveaway. Budu ráda, když se u mě zastavíš a třeba se zúčastníš. :)
    KattyLife
    GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
  2. Jo, to je pravda, taky hodně sleduju seriály v aj nebo youtubery ve fj :) díky za pozvání

    OdpovědětVymazat
  3. Koukám že toho máš za sebou dost, to je dobře, takovyclovek se nikde neztratí. No já se Spanelstinu nikdy neucila podle knížek, je to opravdu celkem jednoduchý jazyk a člověk ledascos odposloucha od jiných lidí, z filmů, napisu v obchodech a všude mozně, z youtube.

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkný článek :) teda ty se jich učíš opravdu dost, já se učím Angličtinu hlavně z videí a seriálů a pak se učím ještě Němčinu, ale tu se bohužel kromě školy neučím vůbec z ničeho :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Němčinu jsem neměla nikdy ráda, ale učila bych se ji asi stejně :)

      Vymazat
  5. Ja som sa niekedy dávno chcela naučiť francúzštinu, ale nakoniec som to vzdala. Teraz ma celkom chytila taliančina. Vidím, že ty si však úplne iný level. Taktiež vidno, že si navštívila mnoho krajín :) Kika – Blog for smile

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Italština mě taky láká, ale uvidíme :)

      Vymazat
  6. You are so gorgeous! I love your hair and makeup.

    Just found your blog and I'm glad I did. I'm now following you on GFC and Instagram (@azucena_robledo).

    xo Azu

    www.raven-locks.blogspot.com

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář ! Thank you for your comments!