pátek 8. července 2016

England, Cambridge

Krásný večer, 

doufám, že si užíváte prázdniny! dnes bych Vám ráda ukázala pár fotek z mého ročního pobytu v Cambridge, kam jsem se vydala, když mi bylo 18 let, jako au-pair. V té době jsem skoro vůbec nemluvila anglicky a nijak moc jsem si neuvědomovala, do čeho jsem šla. S domácí rodinou jsem komunikovala pouze jednou po telefonu, skoro jsem jim nerozuměla a ani jsem si nepamatovala jejich jména. Zpětně si uvědomuju, že jsem měla fakt štěstí, že jsem měla tak super rodinu, která se ke mě chovala opravdu skvěle.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hey guys, 

how are you? I have decided to share an article about my experience as an au-pair in Cambridge, England. I was just 18 when I decided to travel to this country and I was only thinking of going abroad to learn English and face a new experience. There came my first flight in my life, flying from Prague to London. I knew the family only from one phone call. I barely understood them with my crap English at that time and I didn´t even remember their names but I was sure that I was gonna be okay there. If I think about it now, I know that I was so lucky to be in a good family and treated so well.  


První den v Cambridge. Byla jsem vším tak ohromená. Lidé byli milí, rodina suprová a děti mě bez problémů přijali mezi sebe a rychle jsem se stala členem jejich rodiny. Moc jsem jim tedy nerozuměla. Zaplatila jsem si tedy kurz anglického jazyka, který stál 700 liber za semestr. Byla to nejlepší věc, kterou jsem v té době udělala, protože jsem se tam seznámila s novými lidmi a mohla jsem trávit hodně času ve městě. Rodina totiž žije v malé vesničce, kde jsou jen samá pole a farmy, takže jsem tam odtud potřebovala občas vypadnout a to šlo jedině autem.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
First day in Cambridge. I was astonished by everything. People were so polite, the family was so nice, children so open minded and they just accepted me as another member of their family. I didn´t understand them much so I had to attend a language school which cost 700 pounds a semester. It was a good choice because I met new friends there, I learnt the language fastly and I was often in town. The family has the house in a small village in the middle of filds therefore I was lonely there, so they borrowed me a car. 


Půjčili mi tedy auto, protože jsem musela vozit děti do školy. ,, Sakra! ale oni řídí a řadí na jiné straně, než my! a já mám přeci řidičák jen 2. týdny! " tyhle myšlenky mi v hlavě probíhaly celou dobu. Nicméně jsem si na to zvykla hned první týden a pak jsem děti bez problémů vozila každý den do školy a zpátky. Nakonec jsem byla za auto velmi ráda, protože jsem byla jediná, která mohla všechny vozit na výlety.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Holy crap! but they drive on the left side! and I can´t handle to gear with my left hand! I have my driving licence only 2 weeks! That´s what was going on in my mind when I first heard that I was gonna drive children to school, every day and it took 1 hour by car to Cambridge. Anyway, I got used to it in 1 week and then I didn´t have any problem with driving on the left side and I was happy to have that car because later on I was the only one from my friends who could take all of us for trips by car. 




Po pár týdnech mi došlo, že Anglie je zemí fotbalu. Ten se hrál fakt úplně všude a já jej samozřejmě musela aktivně provozovat také, ačkoliv mi to moc nešlo. Nakonec jsem se ale naučila všechno o anglických fotbalových klubech a fotbal mě celkově začal bavit.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
After few weeks, I discovered that England is a country of football and my every day playing that game with kids on every pitch begun. Chasing a ball wasn´t my thing but after a while I knew everything about Chelsea and Arsenal and I started to like playing it.  


Dokonce i narozeninový dort byl fotbalový! hehheh
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Even birthdays were about football. Ahhaha! :) 



Tady v té hře jsem se nakonec našla - touch rugby.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 And there she is. I found myself in touch rugby later on...



Kromě školy, dětí a paření jsem také chodila každý den ven se psem Jackem. Naučila jsem se spoustu dobrých a špatných věcí. Být s dětmi trpělivá, zodpovědná za svá rozhodnutí, za děti, starat se o kapesné, vypořádat se s obtížnými situacemi. Nebylo to vždy lehké, první 4 měsíce mého života bez rodičů byly opravdu krušné, ale pak jsem si na to zvykla a můj nový pohled na život začal být celkem fajn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Except of school, children and partying, my routine was also walks with their doggy,Jack. I learnt a lot of good or either bad things there. Being patient with kids, being responsible for my decisions, for children, take care of my pocket money, handle difficult adult situations. It wasn´t always easy thought, first 4 months in my life without my family were really tought but then I got used to the new life and I started to enjoy it a lot.


Cambridge je krásné a klidné město, kde se pořád něco děje. Jestli se někdy budete rozhodovat vycestovat do Anglie za prací, tak určitě vyzkoušejte toto město. Kvalita života je tu ale dost vysoká, což poznáte velmi brzy.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cambridge is a pretty calm town with a lot of things to do. If you wanna work in the UK, I can recommend you going to this place. The quality of life is very high there, it is noticable. But I guess with good people and environment, you can be fine everywhere.



Jedna z nepopulárnějších atrakcí v Cambridge je ježdění na loďkách. Tam tomu říkají ,,punting". Můžete to zkusit s kamarády, je to sice celkem náročné, ale uvidíte krásy města. Jestli si dobře pamatuji, tak se tam také každoročně pořádají různé závody v puntingu. PS: jo, ta blondýnka jsem já :D.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 One of the most popular atractions in Cambridge is punting. You can try that out with your friends, it is very nice because you can see the beauty of the town. If I remember well, there were also some competitions in punting between Oxford and Cambridge.  PS: yeah, the blondie is ME! hahah.




Tahle fotka vyjadřuje to, zač jsem nejvíce vděčná, a to kamarádství. Poznala jsem tam opravdu skvělé lidi z různých koutů světa s kterými až do dnes stále komunikuji a občas se i navštěvujeme. Byl to snad nejlepší rok v mém životě a to díky nim.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
This photo shows one thing that I am the most greatful for - friendships. I made such a good friends there from all around the world and we still keep in touch, visit each other and I can say that it was one of the best year of my life there, mainly because of them. 



Když jsem se vrátila zpátky do Česka, tak jsem byla úplně jiná. Chápala jsem matčinu péči o mě, byla jsem pokorná a otevřenější. V neposlední řadě jsem objevila vášeň v cestování. Teď je opravdu jednoduché odjet někam do zahraničí, protože máme spoustu různých možností, tak neváhejte a vyzkoušejte to, určitě toho nebudete nikdy litovat.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

When I came back to my homeland, I was such a different person. I understood my mother´s care, I was humble, open-minded and I found out passion in travelling. Nowadays, it´s very easy to travel abroad so if you can, do the same because you won´t regret it. 





10 komentářů:

  1. Skvelý článok, muselo to byť skvelé obdobie. Úplne ti závidím tvoju odvahu. Vydať sa niekam, bez toho aby si vedela jazyk a to šoférovanie! :))

    OdpovědětVymazat
  2. Díky! to bylo! jo jo, taky si říkám, jak jsem to mohla zvládnout. Vůbec mě ani na vteřinku nenapadlo, že by se mi tam mohlo něco stát. Asi to mám v povaze :D

    OdpovědětVymazat
  3. Tohle je hrozně super zkušenost, neváhala bych a taky bych někam jela jenomže v průběhu školy nevím jak by to šlo. Já se nebojím být někde bez rodičů ale spíš mám problém zprostředkovat si něco takového.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jjj, to je. Já jsem jela po škole, no :).

      Vymazat
  4. Týjo, jako blondýnce Ti to fakt slušelo :) Věřím, že rok v Anglii byla pro Tebe velká zkušenost do života.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) ono se to zdá, ale moc mi ta blond neslušela :D

      Vymazat
  5. To je fakt super! Vždycky jsem chtěla jet do Anglie jako aupair a když vidím, jak se ti to líbí, asi se někdy odhodlám! :)

    Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To určitě vyzkoušej! byla to nejlepší věc, kterou jsem mohla udělat.

      Vymazat
  6. moc pěkný článek a moc hezky napsaný :) právě jsem si vzpomněla na spolužačky, které se teď snaží v Anglii o práci...:) měla jsi štěstí a i skvělou rodinu, jak tak čtu:)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář ! Thank you for your comments!