úterý 13. září 2016

Španělsko - Spain - Espaňa

Krásné úterní dopoledne!

doufám, že jste se vyspali do růžova, protože dnes tu máme opět krásný slunečný den a věřím, že si jej užijete jak Vy, tak i já. Podobný článek tomuto vytvářím již po čtvrté, jelikož po tolikáté se stěhuji na delší dobu do zahraničí. Tentokrát to bude opět do Španělska, ale do jiné části, než jsem byla loni. Pokud můj blog sledujete delší dobu, tak jistě víte, že jsem byla půl roku v Baskitsku, což je na severu Španělska. Letos se ale pro změnu chystám na jih, do oblasti Andalucía, a to přímo do malého městečka Pozoblanco, jenž se nachází blízko krásné Cordoby.


V Cordobě jsem myslím nikdy nebyla a proto se tam nemohu dočkat. Spíš se chci ale zmínit o tom městečku, kde budu pobývat celých 8 měsíců a tím je právě Pozoblanco, které má něco málo kolem 20.000 obyvatel. Teď toho o něm sice moc nevím, takže pak udělám určitě nějaký fotočlánek a napíši Vám, jak se mi tam líbí, nicméně pár fotek z Wikipedie sem hodím už dnes a ještě nějaké ty mapy. Už jen z obrázků na internetu se mi toto malé městečko velmi líbí a moc se tam těším. Jestli se ptáte, co tam budu dělat, tak učit angličtinu na privátní religionistické škole. Práci jsem nikde nehledala, takže se mě ani neptejte, jak jsem ji našla. Na naší univerzitě v Pardubicích jsem se starala jako Buddy o Erasmáky (zahraniční studenti) a dva z nich se o mně doma zmínili a jejich sestřenka mi tuhle práci poté nabídla minulý měsíc, takže to vlastně byla úplná náhoda, ale já věřím v osud, takže na tom něco bude =).


Na této fotce můžete vidět tzv. Plaza de toros, což je taková ta aréna s býčími zápasy a jelikož já této aktivitě moc neholduji, tak se tam ani nijak nechystám, ale nějaká ta fotečka před touto krásnou arénou mi vadit vůbec nebude. Na tento region jsem velmi zvědavá, protože Andalusía je proslavená tím, že tam žijí opravdu typičtí Španělé. Hodně polykají slova, mluví rychle, jsou temperamentní a užívají si života. Já jako ranní ptáče tam budu na ulicích asi šaškovat sama ahah.


www.pozoblanco.es

Letím tam na konci září a to tak, že nejdřív musím do Bratislavy vlakem, kde se zdržím jeden den a ten druhý odlétám hned ráno do Madridu. Tuhle cestu jsem musela zvolit vzhledem k nízkým cenám letenek z Bratislavy a vlak tam, od nás z Pardubic stojí jen 350 Kč. V Madridu to pak bude horší, protože budu mít jen jednu hodinu na to, abych našla metro, z něj pak dojela na stanici Atocha a tam odtud pak vlakem do města Vilanueva de Cordoba, jenž mě stál 35€. Jestli let nebude mít zpoždění, tak by vše mělo proběhnout v pořádku, ale jistě se vám po svém cestování ozvu tady na blogu.

Doufám, že se Vám můj informativní článek o mé budoucí cestě líbil a dejte mi určitě vědět, jestli jste už někdy v zahraničí pracovali anebo jestli by Vás tato zkušenost lákala.

Hezký den! 

6 komentářů:

  1. Jsem fakt ráda, že jsi tu příležitost dostala :) My jsme dneska přiletěli, takže do růžova jsem se nevyspala, ale dnes to napravím :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! určitě jsi to už napravila a těším se na naši schůzku!

      Vymazat
  2. Dostat se z letiště v Madridu na nádraží Atocha, to budeš mít co dělat ale snad to stihneš, metro je jinak celkem přehledné. Máš štěstí na dobré lidi co ti pomohou ke štěstí :-) važ si toho.
    Těším se na články a snad se ti tam bude líbit. Já po škole chci určitě zkusit pracovat a žít právě ve Španělsku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No :D uvidíme. Už to řeším, snad to bude oka.

      Vymazat
  3. znie to neskutočne, takú prácu by som brala aj ja :) vytrieskaj z toho čo najviac, určite to bude skvelé!

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
  4. Španělsko je krásná země, zrovna včera jsem se vrátila z Barcy..:) Musím se tam vrátit, nejlépe hned příští rok!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář ! Thank you for your comments!