úterý 4. října 2016

Španělsko - Espaňa

Krásný pondělní večer,

už je teda docela pozdě, ale tady ve Španělsku se žije noční život a třeba jen před malou chvilkou jsem teprve večeřela, což je u mě celkem ojedinělé. Nicméně si zatím svůj pobyt tady užívám. Navštívila jsem krásné městečko Jaén, které je odtud vzdálené asi 1 hodinu jízdy autem. Viděla jsem tam, jak se pěstují a trhají olivy a ochutnala jsem jejich typické jídlo ,,Patata Azada", což je velká brambora, která se dá do takové pece a když je hotová, tak jí vydlabají prostředek, dají tam kousky kuřete, tuňáka, mrkve, řepy a kukuřice. Celé to pak polijí kečupem a majonézou a posypou sýrem. Sice to není až zas tak zdravé jídlo, ale moc jsem si na něm pochutnala.






Takto byly oblečené skoro všechny dívky na jedné slavnosti tady. Jsou to cikánské šaty, typické pro tuto událost. Některé holčiny měly opravdu úžasné ohozy a vypadaly jako ty svůdné tanečnice flamenca. 


Tady jsem já v šatech z e-shopu Romwe. Přišel mi sem balíček, který jsem si objednala již v Česku a jsem z něj opravdu nadšená. Četla jsem hodně stížností týkajících se materiálu oblečení, ale já jsem si asi musela vybrat ty nejlepší kousky, protože je všechno v pohodě. Určitě později nafotím nějaké fotky, kde budete moci oblečení lépe vidět. Nicméně tyto šaty mi tu chválí spousta lidí, protože jsou neobvyklé. Mají krásnou velkou kočku na přední straně a dvě velké kapsy na bocích. Sice mi občas přijde, že mi zvětšují boky, ale i tak se mi moc líbí. 

PS: jukněte se na ten bordel za mnou. Španělé jsou v tomhle ohledu špatně vzdělaní a všude odhazují odpadky, což je škoda, protože mají opravdu krásnou zemi. 



Tohle je tu typická snídaně. Toast s hodně dobrým olivovým olejem a rajčatovou omáčkou. Tak dobrý olivový olej jsem už dlouho neměla. Navíc je Španělsko známé svými čerstvými pomerančovými džusy a tak si tu všude dávám ,,Zumo de Naranja". Pokud by vás zajímalo, jak to mají Češi s dokumenty, které jsou potřeba udělat, když chcete jít pracovat právě sem do Španělska, tak vám to povím jednoduše. Stačí si zajít na místní policii a tam se přihlásit. Dají vám dokument, kde budete mít uvedeno vaše NIE a zaplatíte 10€. Pak už nic víc nepotřebujete. Já jsem začala pracovat již dnes od 16:00 do 22:00 a sice si na místní pozdní rutinu stále zvykám, ale zasejc mám volná dopoledne a můžu si přispat. Určitě se brzy zase ozvu a doufám, že se vám můj článek alespoň trochu líbil. 

Adios! 

4 komentáře:

Děkuji za každý komentář ! Thank you for your comments!