úterý 1. listopadu 2016

Španělsko a jídlo - Food in Spain - La comida Espaňola

Krásný den, 

tento článek není jenom o jídle, které si můžete dát ve Španělsku, ale také o jídlech, která si tu připravuji já a o potravinách, jenž se zde dají koupit. Nezahrnula jsem sem úplně všechno, protože jsem se už několikrát zmiňovala o pár pochoutkách, které se tady můžete sehnat či si objednat v restauracích, takže se nechci opakovat. Nicméně od každého něco jsem zahrnout prostě musela.

Beautiful day, 

this article is not just about meals that you can get in Spain but also about meals that I prepare for myself or about some grocery which you can buy here. I have not included all of it because I have already talked about some foods several times before, however you can see and read all about my recent discoveries.

1. Špenátovo-krůtí hamburger 

tenhle hamburger si tu můžete koupit v Lidlu. V balení jich je tuším šest a plátky jsou poměrně tenoučké, ale chutnají skvěle. Já si je připravuji na olivovém oleji s cuketou a salátem a abych neměla hlad, tak jsem v tomto případě přidala celozrnnou bagetku.

This hamburger is made out of spinach and turkey which you can buy in Lidl. I think there are 6 of them in one package and they are quite thin but taste really delicious. I prepare them with some olive oil, courgette and salad. I also added some crunchy wholegrain bread to avoid my possible hunger later on.


2. Neuvěřili byste tomu, co jsem tu objevila! V jedné restauraci tu mají Guláš s knedlíkem (spíš s nokama) a jablečný štrúdl. Kuchaře jsem se ptala, jak je to možné a on říkal, že je to tedy Moldavské jídlo a že tam mají kuchaře z Moldávie. Moje spolubydlící si ho objednala a moc ji chutnal. Já s ní musím souhlasit, jen tedy ty knedlíčky tam skoro vůbec nebyly. 

I cannot believe that they have a Czech meal ,,Goulash" here in one local restaurant. It supposed to be with duplings but it was something different however the taste was very similar. I have asked the waiter why they have this meal and he told me that they have got a Moldavien cook there. My flatmate Natalia and Me ordered it and we enjoyed it a lot.


3. Já jsem si dala tresku s quinoou a byla moc dobrá. Treska se tu nazývá ,,Bacalao", pokud byste někdy cestovali do Španělska a chtěli si dát toto jídlo, tak už teď víte, které slovíčko hledat. Jinak vřele doporučuji ochutnat tuto rybu na jakýkoliv způsob. 

I had a cod with quinoa and I loved my meal a lot. Cod is called ,,Bacalao" in Spanish in case you travel to Spain, you can look for this word. I genuinely recommend trying this fish because it is just delicious.


4. Tohle je jedna z mých snídaní. Salátek a dvě vajíčka se sušenými rajčaty a cuketou. Opravdová mňamka. Každé ráno se snažím jíst zdravě a snídaně na slano, ale pravda je, že já mám prostě sladké nejraději. I tak si občas dopřávám vajíčko. 

This is one of my breakfast however I prefer a sweet one but I also need to avoid carbs as much as I can so these are eggs with dried tomatoes and salad.


5. Tohle je rýže s vepřovým masem a houbami. Já nejím ani houby a ani vepřové v téhle formě, ale ta rýže s omáčkou byla opravdu výborná. Pokud byste si něco takového chtěli dát, tak hledejte ,,Arroz con setas y carne de cerdo". 

This is rice with pork and mushrooms. I do not like this kind of pork and neither mushrooms but the rice was just so yummy! If you wanna order this meal, look for ,,Arroz con setas y carne de cerdo". You won't regret it.



6. Steak z tuňáka a salátek. Opravdu kus masa a vůbec jsem jej nemohla dojíst. Byl výborný, trošičku tvrdší, ale pokud byste měli chuť na toto jídlo, tak hledejte slovíčko ,,Atún" 

Tuna steak with salad. Fairly big slice of tuna which I could not even finish. But it was a really delicious meal, a bit overcooked but fine. Look for ,,Atún" if you wanna try out this meal.



7. Mmmm, dezertíky a já jsme kámošky na celý život. Brownies s vanilkovou zmrzlinou. Tohle je navíc domácí, takže jsem si neskutečně pochutnala. Píše se stejně, jako u nás, takže alespoň určitě dezertem nic nezkazíte. 

Mmmm, sweets and Me are friends forever! Brownies with vanilla ice - cream. This is moreover homemade so I was in heaven and you can never demage your tastes by a dessert. 



8. Tohle je Flan s karamelem bez laktózy. Koupila jsem si jej jen tak na chuť, ale už jsem jej jedla domácí v Normandii. Tyhle typy dezertů nepatří mezi mé neoblíbenější, ale byl celkem dobrý. 
Je to takový pěnový pudink s karamelovou omáčkou.

I have bought this ,,Flan" with caramel in a shop and it is a version without lactose. I have already eaten a homemade one in Normandy and it is fine but it is not my favorite type of dessert however the taste was not bad.



9. Tenhle salát chci v našem Lidlu v České republice!!!! Nevím, jestli ho třeba prodávají v Praze, ale v našem pardubickém Lidlu ho nemají a je naprosto boží! Jediné dvě potraviny, které si tam přidávám já jsou tuňák a avokádo. Sám o sobě salát obsahuje rajčátka, olivy, kukuřici, různé druhy salátů. 

I want this kind of salad in the Lidl in my country! such a good mix for me. I just add some tuna and avocado and I am happy with my lunch or dinner.



A co Vy? taky rádi nakupujete v Lidlu? jak Vám chutná středomořská kuchyně? 

What about you? do you also like the Mediterranean cousine? 

10 komentářů:

  1. Super článok, v našej rodine sa nezaobídeme bez lidli každý deň sme tam :)

    OdpovědětVymazat
  2. Super článok, v našej rodine sa nezaobídeme bez lidli každý deň sme tam :)

    OdpovědětVymazat
  3. Na těchto jídlech bych si určitě pochutnala :) a ten salát jsem v Lidlu neviděla a bylo by super, kdyby prodávali. Jinak já mám Lidl ráda :)

    OdpovědětVymazat
  4. Mňaaam, steak z tuňááka ♥ Já mám hlaaad... :D Ale opravdu, ty jídla jsou hoodně zajímavá, hlavně ten burger mě hodně překvapil :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tedy to jsou zvláštní pokrmy! Ale vypadá to krásně!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář ! Thank you for your comments!