neděle 11. prosince 2016

Seriály, filmy a Netflix

Krásné nedělní ráno,

dnešní článek je celý věnovaný filmům, seriálům a webovým stránkám, které jsem si v poslední době oblíbila. Jak víte, tak se momentálně nacházím ve Španělsku a skoro každý tu má předplacenou webovou službu Netflix. Tak jsem se nejdříve ptala, kolik to stojí a co tam nabízejí. Celkem mě to zaujalo a protože skoro každý večer sleduji nějaký film či seriál, takže jsem si nakonec tuto službu musela také předplatit. Základní sazba je 8€ za měsíc s tím, že ten první máte zadarmo. Můžete si připlatit další euro či dvě za HD kvalitu, ale mně to vyhovuje zatím takto. Nemám to ještě úplně dobře prozkoumané, ale vím, že se ta služba dá sdílet třeba se členy rodiny a tak nemusíte všichni platit za svůj účet. Mimochodem tato webová stránka by měla být aktivní od letošního roku i v České republice.

Najít tam můžete veškeré seriály a filmy. Dají se tam zvolit jazyky a titulky, což je pro mě stěžejní, jelikož já se na filmy dívám nejraději v originálním znění a nebo v rámci zlepšování znalostí jazyků si je pouštím v těch, které umím.

Momentálně jsem se naprosto zamilovala do španělského seriálu ,, El tiempo entre las costuras", kde figuruje naprosto překrásná herečka Adriana Ugarte. Ve filmu účinkuje jako švadlena a módní návrhářka a celý seriál se můžete kochat naprosto luxusními outfity,  vidět můžete i róby z třicátých let a krásně načesané vlasy. První série se odehrává již ve třech státech a to Španělsko - Madrid, Maroko - Tetuán a Portugalsko - Lisboa. Děj má různé zápletky, jak romantické, tak i dramatické, ale vše je zasazeno do období vlády Adolfa Hitlera a generála Franca, tudíž do období první a druhé světové války. Seriál mě naprosto nadchnul, neskutečně moc mě baví a každý den si jej s nedočkavostí pouštím. Sleduji jej ve Španělštině a když se děj odehrával v Portugalsku, tak se tam hodně mluví tzv. Portuñol jazykem, což je mixnutá španělština s portugalštinou a taky jsem jim naštěstí rozuměla.

Seriál je bohužel jenom v původním znění, takže pokud neumíte španělsky, tak se obávám, že k němu české titulky neseženete.


Tento dramatický film bych vám určitě mohla doporučit! Jmenuje se ,, Chlapec v pruhovaném pyžamu" (The boy in the striped pyjamas), což je opravdu zajímavý film opět zasazený do období světových válek, ale tentokrát se děj týká jedné velmi vlivné rodiny, jejíchž otec je nacistický důstojník. Tato rodina se přestěhuje velmi blízko jednoho koncentračního tábora a tam se pak odehrává velmi pozoruhodný děj mezi synem nacistického důstojníka Brunem a židovským chlapcem. Tito dva se po dobu celého filmu baví přes plot koncentračního tábora a stanou se z nich velcí kamarádi. Bruno si ale po celou dobu myslí, že se v koncentračním táboře hraje nějaká hra a stále přemýšlí, proč všichni mají ta zvláštní čísla. Nakonec se rozhodne pomoci židovskému chlapci najít svého otce, kterého hledal už po nějakou dobu a prohrabe se na druhou stranu plotu. Židovský chlapec mu přinesl pruhované pyžamo a Bruno si stále neuvědomoval, že se nejedná o žádnou hru. V ten samý den se ale zrovna skupina lidí dostane do plynové komory a mezi nimi i tito dva kluci a děj tedy končí tragicky. Ve filmu je skvěle poukázáno na nesmyslnost války a její důsledky. 




A nakonec se podíváme na jeden veselejší film a to ,,Fantastická zvířata a kde je najít", (Fantastic Beasts and where to find them). Tento film jsem viděla v kině, když jsem byla v Seville a hrozně moc jsem se na něj těšila, protože scénář napsala J.K.Rowling, která je známá díky Harrymu Potterovi. Nejvíce se mi asi líbilo celkově magické prostředí a jak byl film natočen. Také mám velmi ráda tohoto herce Eddie Redmayne, který se dle mého názoru dokáže skvěle vžít do každé své role. Děj je tedy o mágovi, které má ve svém kufru fantastická zvířata a spousta lidí si myslí, že jsou nebezpečná a on se je tedy snaží přesvědčit o opaku. V průběhu své cesty se setká s komickým prodavačem koblih, který se k němu později připojí a inspektorkou kouzel, jenž jí vlastně ani není. Tito dva mu nakonec pomáhají a prožívají spolu různé dobrodružné chvíle. Film vám asi nijak dobře nepopíšu, protože tam je celkem dost zápletek, takže vám určitě doporučuji jeho zhlédnutí.



A co Vy? jaký seriál či film se vám v poslední době nejvíce líbil? 


4 komentáře:

  1. Oba dva filmy jsem viděla. Chlapce v pruhovaném pyžamu jsem viděla na základce ještě když nám ho pouštěla učitelka na dějepisu a pamatuji si, že jsem brečela, teď bych si chtěla sehnat knihu, ale je to těžký úkol. Jinak Fantastická zvířata jsem také viděla, ale zas až tolik mě to neokouzlilo, čekala jsem od toho víc:-)

    www.jdeocestu.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě taky ne hele! jako nebylo to špatný, ale zase žádná hitparáda :)

      Vymazat
  2. Po španielsky neviem, no na budúci rok mi možnovyjde Erasmus a možno práve do Španielska, tak sa snáď niečo aj naučím :) Fantastické zvery sú super, boli sme na to v kine :)
    Caroline

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář ! Thank you for your comments!