čtvrtek 8. prosince 2016

Vánoční Sevilla - Sevilla navideña

Krásné čtvrteční odpoledne!

Tady ve Španělsku dnes máme den volna a navíc je krásně slunečno, což je pro mě v tomto prosincovém období docela ojedinělé. Nicméně, pokud sledujete mojí facebookovou stránku, tak jste mohli postřehnout, že jsem minulý víkend strávila v Seville. Dostala jsem se tam BlaBla carem a pokud tuto aplikace neznáte, tak si ji určitě nainstalujte. Řidiči tam sdílejí své jízdy do různých míst a vy si můžete zaplatit spolujízdu. Většinou je to opravdu celkem málo peněz. Já jsem zaplatila 12€ za 2,5 hodiny jízdy autem. Zpátky jsem musela autobusem a jenom cesta do Cordoby mě stála 12,32€ u autobusového dopravce Alsa. Poté jsem si našla další blabla car za 5€ do městečka, kde bydlím. Určitě aplikaci vyzkoušejte a navíc si můžete kdykoliv přečíst reference ostatních uživatelů na řidiče.

Já už jsem v Seville byla minulý rok, ale s tím rozdílem, že tenkrát bylo čtyřiceti stupňové vedro a letos jsem tu zažila zasejc pro změnu vánoční atmosféru, která je mimochodem úžasná. Určitě tam můžete navštívit spoustu krásných památek a to třeba třetí největší katedrálu v Evropě nebo zvonici Giralda. Já jsem si ji bohužel neprošla celou, protože jsem za prvé sháněla dárky k Vánocům a navíc ten víkend hrozně pršelo, takže se mi ani moc nikam nechtělo chodit. Pokud se do Sevilly chcete podívat, tak určitě musíte zajít na koblihy a kafe s karamelem do Dunkin Coffee, protože to je opravdová mňamka a navíc tam mají na těch koblihách naprosto boží dekorace. Pokud nejste na sladké, tak si dejte raději pečené kaštany, které tu všude prodávají.

Hodně mě zaujaly úzké a super roztomilé uličky, které jsou mimochodem tady ve Španělsku k vidění naprosto všude, ale každá vypadá jinak a zkrátka mají své kouzlo. Určitě si prohlédněte, jak staré budovy tu mají. Tohle jsem viděla naposledy v portugalském Portu, kde mě tato nádherně zachovalá architektura naprosto uchvátila a proto stále Porto zůstává na prvním místě mezi mými nejkrásnějšími městy, které jsem dosud navštívila, ale vraťme se zpátky k Seville. Jukněte na fotky z trhů, kde se prodávali šneci, což mi přišlo trošku nechutný a taky měli ve výloze u masa králíky nestáhnuté z kůže.

Zakončeme to něčím pozitivním a to, že jsem v Seville byla v kině a viděla jsem nový film ,,Fantastická zvířata a kde je najít" EN (Fantastic Beast). Byl to celkem zábavný a poutavý film o jednom mágovi, který má ve svém kufru svět magických zvířat a snaží se přesvědčit ostatní, že nejsou nebezpečná. Film se mi moc líbil a jeho scénář je napsaný J.K. Rowlincovou, ale na Harryho Pottera prostě nemá.

A co Vy? byli jste někdy v Seville?

PS: poslední dvě selfie s opičkou a medvědem jsem si udělala z nudy, protože zrovna začalo pršet a jediný místo, kde byla střecha jsem objevila na dětském hřišti :D.

Vlevo katedrála, hlavní třída.


Velmi stará lékárna.


Katedrála



Šneci













10 komentářů:

  1. A very interesting post !!!
    We'll be in touch!!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem rada ze si Spanelsko uzivas. V Seville jsem nikdy nebyla ale vim ze cela Andalusie je i jen z forek krasna. Me uz se to take krati a pristi patek vyrazim smer Madrid

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se máš! určitě si to tam užij!Sevilla je krásná!

      Vymazat
  3. Ahoj, jsme rádi, že se ti BlaBlaCar hodil! :) ❤ 🚗 Pokud budeš cokoliv potřebovat, ozvi se nám na www.facebook.com/BlaBlaCarCR a pošli adresu - rádi bychom ti zaslali pár drobností. Hezkou další spolujízdu! Martina z BlaBlaCaru

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné fotky Jani :) jééé ty donutky

    OdpovědětVymazat
  5. Super článek, ale ty nestažený králíci jsou fakt děs

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář ! Thank you for your comments!