sobota 25. března 2017

V žaludku 1# Španělsko - Food bought in Spain 1#

Krásné sobotní odpoledne, 

dnešní foto-článek je věnovaný jídlu, lépe řečeno dobrůtkám, které si čas od času kupuji. Jestli sledujete můj blog, tak můžete vědět, že se snažím stravovat zdravě, ačkoliv občas také zhřeším, protože většinou ty drahé varianty čokolád, které jsou Paleo se tu neprodávají anebo jsou příliš drahé. Nicméně produkty, které vám dnes představím si nekupuji příliš často, jelikož skoro všechny obsahují mléko a nejsou příliš zdravé. Já jsem zastáncem toho, že bychom neměli jíst žádné produkty, které na obalu obsahují suroviny, jenž neznáme. Samozřejmě, že je to běh na dlouhou trať a občas je to i strašně unavující. Doufám, že se vám tedy můj článek o produktech bude líbit a dejte mi vědět, jestli i vy sledujete, co obsahují potraviny, které si často nebo čas od času kupujete. Krásný den!


Řecký straciatela jogurt bez laktózy – Sin lactosa estilo griego stracciatella 

tenhle jogurt jsem tu objevila teprve nedávno a strašně mi zachutnal. Je hutný, jako řecký jogurt, a navíc je bez laktózy. Jestli jste už někdy ochutnali tyto typy jogurtů, tak jistě víte, že ne všechny chutnají dobře, a proto tento musím pochválit, protože je to mňamka. Určitě je to skvělá varianta místo dezertu, je totiž docela dost sladký. Obsahuje 15 g cukru na 100 g a v balení máte 2x125g. 


Jogurt bez laktózy s jahodovou příchutí Dhull

tenhle mně osobně vůbec nechutnal. Byl takový mdlý, a navíc mi ta chuť přišla umělá. Konzistence je taky taková hodně typ želatina, takže já bych si tento druh už znovu určitě nekoupila. 

Jogurt bez laktózy, přírodní a slazený Clesa

Tento si kupuji stále a stále dokola, protože je to jediný bílý jogurt bez laktózy, který tu prodávají. Bohužel mi vadí, že ho přislazují. Obsahuje 8,5g cukru na 100 g. V balení je 4 x 125 g. Cena je asi 35 Kč. Jinak chuťově je fajn, dá se jíst i jen tak bez ničeho. Mají tu i druhou krémovější variantu a ten je ještě lepší.



Gullón DietNature Sin Azúcares Chip Choco – Sušenky s čokoládou a bez cukru



tyhle sušenky si kupuji velmi často, protože mi neskutečně moc chutnají, nejsou přeslazené a jsou úžasně křupavé a neměli by obsahovat cukr, ale nějaké přírodní sladidlo, protože sladké jsou. Nicméně, mně velmi chutnají a nemám po nich problém s trávením, takže to je hlavní důvod toho, proč si je kupuji já. Pokud se tedy někdy vydáte do Španělska, tak si je tu určitě kupte. 

Ritter Sport Raisins and hazelnut milk chocolate – Mléčná čokoláda se sušeným ovocem a lískovými ořechy 100 g 



Kupovala jsem ji v Lidlu a musím říct, že já si mléčné čokolády kupuji tak max. dvakrát do roka, ale tato mi opravdu moc chutnala. Sice znám i lepší varianty, ale pokud si chcete jen na něčem smlsnout, tak si myslím, že určitě můžete sáhnout po této od Ritter Sport. Čokoláda obsahuje min. 30 % kakaa, cukr, sójový lecitin, kakaová pasta, kakaové máslo, suché mléko, rozinky a lískové ořechy. 

La Piara Sólo Natural Paté de Atún – tuňáková, paštika"


naprosto vynikající a zdravější varianta klasických paštik nebo lépe řečeno dietnější. Na obalu se píše, že je bez glutenu a obsahuje 41 % tuňáka, 41 % krém z tapioky, brambor a mléko, 10 % rostlinného tuku, voda, rybí olej, ocet. Samozřejmě je lepší si pomazánku udělat doma, což si občas také dělám, ale tato varianta mi nepřišla špatná, až teda na to mléko, kterého jsem si všimla až teď, při psaní článku. Nic to ale nemění na tom, že chuťově je moc dobrá. 

Snatt's NatuChips crema fresca y cebollino – Kukuřičné brambůrky s pažitkou a dressingem


Tyhle čipsy si kupuji v Lidlu a přijdou mi jako lepší a o něco zdravější varianta obyčejných čipsů. Vypadají jako takové ty kukuřičné polystyreny, ale jsou tenčí, křupavé a mají přidanou nějakou tu chuť. Mně osobně nejvíce chutnají s rajčatovou příchutí, takže pokud se nedokážete zbavit závislosti na brambůrkách, tak toto by mohl být alespoň menší hřích, i když často bych je zase taky asi nejedla. Nutriční hodnota energie na 100 g je 455 kcal. 


24 komentářů:

  1. Ty čokolády Ritter miluju! :D

    www.ftcfblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem ochutnala druhou a na to, že se mléčným čokoládám vyhýbám, tak jsou fakt super.

      Vymazat
  2. Jani ja taky koukam na slozeni a obcas kvuli tomu potravinu prestanu kupovat, kdyz zjistim, co v ni je :) mnam, tak z techto dobrot bych chtela ochutnat vse. Uplne jsem ted dostala chut na jogurt :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, já taky :) občas je to hnus a někdy to tam ani neuvedou :D

      Vymazat
  3. ja vždy rada chodím do potravín v iných krajinách :) lebo majú úplne iné produkty, veľakrát aj rôzne zdravšie varianty, ktoré sa u nás nepredávajú :) stačí mi, keď idem len na nákupy do Rakúska :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, taky to mám moc ráda, ale pak když si něco oblíbím a u nás to nemají :o

      Vymazat
  4. Čokolády Ritter zbožňuji, hned bych si dala :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  5. Ty čokoládové sušenky bych si hned dala!
    Kajahasidea.

    OdpovědětVymazat
  6. božeee mňam mňam, všetko by som vyskúšala! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Samé dobrůtky! Nebránila bych se ochutnávce jogurtů :)
    Meet My Lovely World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jogurty jsou super! a holky, jsou to fakt dobroty :)

      Vymazat
  8. Pane bože mňam <33 Ten grécky stracaiatela jogurt by som veľmi rada ochutnala:) Takisto aj na paštéku by som sa nechala nahovoriť <33

    Saja Frey Blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jogurt je výborný a paštika taktéž :)

      Vymazat
  9. Zrovna som dostala na niečo chuť :D Ja sa snažím kupovať najmä naše slovenské a české potraviny, príp. nemecké a pokiaľ je to možné, vyhýbam sa škodlivým konzervačným látkam, ako napr. benzoan sodný. A čo sa týka bezlaktózových výrobkov, obľúbila som si značku Minus L, majú skvelé nátierkové maslo, smotanu do kávy a pudingy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu značku vůbec neznám, určitě se na ní juknu, jestli je i v ČR. Taky se snažím kupovat potraviny, které neobsahují ty škodlivé látky.

      Vymazat
  10. na tu čokoládu jsem narazila v Německu a musím říct, že to byla jedna z nejlepších, co jsem kdy měla. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé výborná :) mezi mléčnými bych i taky asi zařadila mezi ty lepší, ale jsou i chutnější. Třeba jedna z Lidlu s passion ovocem.

      Vymazat
  11. Mmm, mňam zrovna mám hlad a všechno tohle vypadá tak lákavě! Já musím říct, že když jsem byla v ČR, tak jsem to zase tak moc neřešila, protože to bych se z toho asi fakt zbláznila. Spíš sem to třeba sledovala u věcí, který jsem pravidelně nebo dlouhodobě jedla a chtěla jsem vědět, co obsahují. Ale jinak jsem se spíš radši koukala na A dost a potom věci, které testem neprošly radši nekupovala. Ale teď ve Švédsku je to o něčem úplně jiném. Tady na to dost dbají a spousta věcí je tu zakázaných právě kvůli složení a všechno je tu o dost jednoduší, takže když přijde na jídlo, tak si to tady opravdu fakt užívám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé tak to máš štěstí! Tady ve Španělsku na to nedbají už vůbec. V Pardubicích máme daleko více bio obchůdků a navíc tady je to šíleně drahý. Výhodou je tady ovoce a zelenina, což je mega výhoda, protože já na těchto věcech žiju ahhaha. Na ty pořady o jídle a testování se taky dívám :)

      Vymazat
  12. Ty sušenky budu muset někdy vyzkoušet. Naprosto takové dobroty zbožňuju :3

    MagicBeautyLife

    OdpovědětVymazat
  13. Řekla bych, že ve Španělsku zdravou stravu moc neřeší. Opravdu zdravých potravin tam moc neprodávají, hlavně ani neznám moc obchodů se zdravou výživou a to ani v Madridu, jakože v hlavním městě. V supermarketu Carrefour mají sekci se zdravější výživou, takže tam se něco dá vybrat ale musíš si o dost více zaplatit. Já si často kupuji sušenky od té značky Gullon. Měla jsem ty stejné ale ve fialovém balení a potom takové celozrnné slepované sušenky a pamatuji si, ty byli moc dobré. Tyhle čipsy se dají koupit i u nás a měla jsem tyhle a pak takové chlebíčky, které mi zrovna moc nechutnali.
    Složení sleduji ale jelikož se nevyhýbám laktóze ani lepku, tak příliš nevyhledávám produkty bez. Já mám nejraději takové ty regionální produkty. Tam kde na 90% vím, co to obsahuje. Když mám na něco chuť tak to moc neřeším.
    Když se podíváš na španělské obyvatelstvo, tak zaregistruješ jak jsou zde lidi o dost víc obézní než u nás. Řekla bych, že to ale moc neřeší.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář ! Thank you for your comments!