pondělí 17. července 2017

Portugalsko – cestování – krádež peněženky – policie – jazyky


Na konci června jsem se po devíti měsících strávených pracovně ve Španělsku, mohla vydat do Portugalska (Algarve) - Messines. Proč jsem nejela domů? Zkrátka jsem si chtěla užít prázdniny, než se vrátím zpět do Česka a začnu znovu pracovat a také tu mám příbuzného, u kterého mohu bydlet, tak proč toho nevyužít. Nicméně i tady jsem si našla brigádu, ale zatím jsem nenastoupila, protože majitel stále práci odkládá, tak doufám, že už se brzy poštěstí. Tak jako tak jsem tu už zažila spoustu dobrodružství a bohužel nás i okradli, jako tenkrát v Barceloně, jenže tady bych to čekala asi nejmíň. Všechno se vám budu snažit popsat v příštím odstavci, tak doufám, že se vám tento článek plný dobrodružství a zážitků bude líbit.

Messines - jungle :D 


Byli jsme na jedné pláži, kam chodí místní i turisti a zaparkovali jsme dodávku na parkovišti za tou pláží, kde byla i spousta jiných aut. Stále se na nás díval jeden divnej chlápek a když jsme odcházeli, tak jsem ho slyšela hvízdnout a dokonce nás sledoval až k autu. U dodávky jsme zjistili, že jsou rozbité dva zámky a můj příbuzný v ní bohužel hloupě nechal peněženku, sice dobře schovanou, ale tak jako tak ji tam nechal a ta byla samozřejmě fuč. Měl tam hotovost a to celkem dost velkou částku a všechny doklady. Ihned jsme jeli na policii, tam jen sepsali protokol a šokovaní jsme pak jeli domů. Už druhý den jsme přemýšleli, že pojedeme do Lisabonu na ambasádu, když mi ale večer zavolala policie, že se našla peněženka, ale samozřejmě bez peněz a s bloklou kreditkou. Tak jako tak to byla super zpráva, protože obíhat úřady a čekat na dokumenty je strašně únavný. Pas je zničený, protože vytrhly stránku s fotkou, ale jinak vše zůstalo v pořádku. Na první policejní stanici GNR v Messines mluvili anglicky a byli moc milí, ale na té druhé v Armaҫao de Pêra se mnou mluvili jen portugalsky a byli celkem nepříjemní. Já jsem na ně mluvila španělsky a rozuměla jsem všemu podstatnému. Nakonec tedy jenom čekáme na novou bankovní kartu a mezitím vše hradím já a svému příbuznému tak finančně pomáhám.

Než se ale stalo tohle všechno tak jsme zažili dobrodružství v Portimau, které leží kousek od Messines. Byl to zrovna zamračený a deštivý den a tak jsme ho chtěli strávit procházkou po městě. Portimao se nám ale vůbec nelíbilo. Všude byli divní a chudí lidé, šedé uličky a špinavé části města. Je mi hrozně líto, že místo toho, aby tu podporovali místní lidé a snížili nízkou úroveň života a chudobu, tak vrážejí peníze do turismu. Jsou tu samí Angličané, Francouzi, kteří tu jezdí v těch nejdražších německých autech, ale místní jsou celkem rádi, že si zaplatí základní věci, které potřebují. Přijde mi to hrozně nefér a jestli někdo těží z turismu, tak místní to rozhodně nejsou. Zpátky ale k tomuto městečku. Jsou tam krásné pláže, ty vám mohu doporučit a to Praia de Rocha, kde jsem byla před dvěma lety. Jinak odtud mám jen pár fotek s krásným květovaným keřem a přístav.

Od včerejška ale žiji se třemi spolubydlícími ve Faru a mám se tu opravdu moc dobře. Narazila jsem na skvělé lidi a jsem tu moc šťastná. Snad se mi poštěstí si najít nějakou brigádu a prožít tak super zbytek prázdnin. Vy mi dejte vědět, jak se vám článek líbil a jestli máte s krádeží v cizině taky nějakou zkušenost.

PS: konečně mám internet, takže vás teď budu spamovat všemi možnými články. 




4 komentáře:

  1. S krádeží je mi to líto a přeju, aby se to už neopakovala, i když ty na to máš teda "štěstí". Já zatím tuto zkušenost nemám a ani bych mít nechtěla.

    OdpovědětVymazat
  2. Ta fotka je nádherná ♥ S kráděží v cizině zkušenost nemám, ale pracuji na letišti v Praze, v restauraci. A tam mi někdo ze zákazníků, když jsem zrovna obsluhovala, ukradl telefon. Za malou chvíli, když jsem si zmizení všimla, jsem na něj volala a už byl nedostupný. Jak je někde hodně ldí, různých národů a tak, je to vždycky risk. Teď do Malajsie jsem si pořídila peněženku, kterou mám karabinkou přidělanou k batohu (uvnitř)/kraťasům/foťáku na krku, což je skvělé!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je super nápad! Taky si takovou pořídím. Kde sis ji kupovala? Jojo, ono je to taky tím, že jsou tu chudí lidé a nemají peníze na živobytí, tak prostě kradou. Vláda s tím nic nedělá, policie taky ne.

      Vymazat

Děkuji za každý komentář ! Thank you for your comments!